Zajęcia trwały aż trzy godziny lekcyjne. Choć w zeszytach pusto, to w głowach dużo ważnych wiadomości i nabyte umiejętności.
Uczniowie:
- Dowiedzieli się, co to jest mózg, jak jest zbudowany.
- Dowiedzieli się za co odpowiada półkula prawa, a za co półkula lewa.
- Wiedzą już sporo o neuronach, budując sieć z włóczki, poznali działanie neuronów.
- Układali puzzle "z mózgiem" pracując w grupach.
- Dowiedzieli się, co to jest oddychanie przeponowe, wykonując ćwiczenie z książką.
- Wiedzą też, co to jest koncentracja uwagi. W rozmowie wskazywali czynniki, które mogą zakłócać koncentrację, takie jak hałas, załączony telewizor, głośna rozmowa przez telefon i inne.
- Wykonali kilka ćwiczeń wspomagających pracę mózgu, a co za tym idzie uczenie się: pozycja Cooka, ćwiczenia naprzemienne, leniwe ósemki, kołyska w parach itp.
- Na koniec podsumowali swoją wiedzę rozwiązując krzyżówkę. Nie udało nam się jej dokończyć. Zrobimy to jutro.
To były bardzo interesujące zajęcia. To ważne, aby każde dziecko wiedziało i potrafiło poprawić swoją koncentrację lub opanować znużenie, czy zmęczenie. Dobrze mieć świadomość, że właściwy oddech lub kilka prostych ćwiczeń bardzo dobrze wpłynie na pobudzenie naszego mózgu do pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz