środa, 27 marca 2019

Jak oszacować budżet lodowiska?

Kolejne zajęcia w ramach programu Matematyka z klasą już za nami.  To były bardzo ważne zajęcia, nie tylko z zakresu edukacji matematycznej. Uczniowie poznali pojęcia: budżet, przychody, koszty oraz co to jest szacowanie. To ważne terminy z zakresu edukacji finansowej. Rozmawialiśmy na temat budżetu domowego.

Uczniowie w grupie obliczali budżet lodowiska, pływalni, stadniny koni lub toru gokartowego. Ci, którzy uzyskali budżet dodatni zastanawiali się, co zrobić z nadwyżką pieniędzy. Kupić nowy sprzęt? Przeprowadzić remont obiektu? A może dać podwyżkę lub premię pracownikom?
Grupy, które wykazały budżet ujemny, zastanawiały się, co począć w tej sprawie. Zamknąć obiekt? Wziąć pożyczkę lub kredyt? Wprowadzić podwyżkę cen biletów? A może zwolnić jakiegoś pracownika?
Bardzo interesującym tematem, wywołującym burzliwą dyskusję i wiele ciekawych pytań okazał się budżet państwa.  Skąd się biorą pieniądze w budżecie państwa? Kto nimi dysponuje? A gdyby rząd nie chciał ich przeznaczyć na wyznaczone cele? Poruszyliśmy temat roli sejmu w tej kwestii.
I tak dalej...
Po dzisiejszych zajęciach wiem, że uczniowie są bardzo zainteresowani otaczającym światem, są dociekliwi i bardzo potrzebują edukacji obywatelskiej oraz finansowej i ekonomicznej. Już teraz, w pierwszym etapie edukacyjnym. Cieszę się, że projekty, które realizujemy uzupełniają tą lukę w edukacji wczesnoszkolnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz