piątek, 27 września 2019

Ortograficzna wyprawa - wielka litera

W pierwszym kuferku pojawiły się zadania związane z wielką literą. Dużo czasu poświeciliśmy utrwalaniu tej zasady. Napisaliśmy dyktando, które poszło nam całkiem dobrze. Wykonaliśmy plakaty ze zwierzętami, zaznaczając, że ich imiona piszemy wielką literą.
Ostatnim zadaniem było pisanie listów do przyjaciół projektowych, co wiązało się z adresowaniem koperty, pisaniem adresu z użyciem skrótów i wielkiej litery utrwaleniem budowy listu. Ważne było też pamiętanie o zwrotach grzecznościowych, które też należy pisać wielką literą.
Każdy uczeń klasy 3a napisał list, w którym opowiadał o naszej miejscowości i zachęcał do odwiedzin. Każdy zaadresował kopertę. I listy zostały wysłane. Od kilku dniu do naszej klasy zaczęły przychodzić listy od partnerów z różnych zakątków Polski.
Dziś odbyło się klasowe czytanie listów. Podziwialiśmy, jak pięknie piszą niektórzy trzecioklasiści. Dowiedzieliśmy o różnych ciekawostkach z Polsku. Wiemy, że przez Słupsk płynie rzeka Słupia. A w Szczecinku jest najdłuższy wyciąg nart wodnych w Europie. W Poznaniu na ratuszu można zobaczyć koziołki i są tam Termy Maltańskie.
My, pisząc listy pochwaliliśmy się pszczyńskimi lasami oraz tym, że w pałacu pszczyńskim mieszkała księżna Daisy.
Powiem Wam, że stosowanie wielkiej litery i pisanie listów to wcale nie jest łatwa sprawa!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz