środa, 26 września 2018

Czy można uczyć się szybciej?

Rozpoczęliśmy dzisiaj zajęcia w ramach programu "Matematyka z klasą". Realizowaliśmy temat: "Czy można uczyć się szybciej?".
Zajęcia trwały aż trzy godziny lekcyjne. Choć w zeszytach pusto, to w głowach dużo ważnych wiadomości i nabyte umiejętności.
Uczniowie:

  • Dowiedzieli się, co to jest mózg, jak jest zbudowany.
  • Dowiedzieli się za co odpowiada półkula prawa, a za co półkula lewa.
  • Wiedzą już sporo o neuronach, budując sieć z włóczki, poznali działanie neuronów.
  • Układali puzzle "z mózgiem" pracując w grupach.



  • Dowiedzieli się, co to jest oddychanie przeponowe, wykonując ćwiczenie z książką.

  • Wiedzą też, co to jest koncentracja uwagi. W rozmowie wskazywali czynniki, które mogą zakłócać koncentrację, takie jak hałas, załączony telewizor, głośna rozmowa przez telefon i inne.
  • Wykonali kilka ćwiczeń wspomagających pracę mózgu, a co za tym idzie uczenie się: pozycja Cooka, ćwiczenia naprzemienne, leniwe ósemki, kołyska w parach itp.



  • Na koniec podsumowali swoją wiedzę rozwiązując krzyżówkę. Nie udało nam się jej dokończyć. Zrobimy to jutro.

To były bardzo interesujące zajęcia. To ważne, aby każde dziecko wiedziało i potrafiło poprawić swoją koncentrację lub opanować znużenie, czy zmęczenie. Dobrze mieć świadomość, że właściwy oddech lub kilka prostych ćwiczeń bardzo dobrze wpłynie na pobudzenie naszego mózgu do pracy.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza